Abstract
Prometne su nesreće socijalni, javnozdravstveni i politički izazov svake države. U urbanim je sredinama karakteristično intenzivno prometno opterećenje cestovne mreže na kojoj se stalno izmjenjuju različiti prometni uvjeti koji dovode do međusobnih interakcija motoriziranoga i nemotoriziranoga prometa, što predstavlja potencijalnu opasnost za nastanak prometnih nesreća. Iako su prometne nesreće s aspekta prostora i vremena slučajni događaji, detaljnom se analizom može uspostaviti korelacija između prometnih nesreća i vanjskih čimbenika (cestovna infrastruktura, prometni, vremenski uvjeti, namjena zemljišta). U radu je istražen utjecaj vanjskih čimbenika na nastanak žarišta prometnih nesreća pješaka u gradu Zagrebu. Kako bi utvrdili vanjske čimbenike koji dovode do stvaranja žarišta prometnih nesreća prvo su identificirana sama žarišta odnosno opasna mjesta, a potom se pristupilo analizi uzroka događanja prometnih nesreća. rovedenim istraživanjem su utvrđeni različiti stupnjevi utjecaja vanjskih čimbenika na nastanak opasnih mjesta.
References
Elvik R. A survey of operational definitions of hazardous road locations in some European countries. Accident Analysis & Prevention. 2008;40(6): 1830–1835. Available from: doi:10.1016/j.aap.2008.08.001
Sørensen M. Best Practice Guidelines on Black Spot Management and Safety Analysis of Road Networks. The Institute of Transport Economics-TOI; 2007. 66 p.
Geurts K, Thomas I, Wets G. Understanding spatial concentrations of road accidents using frequent item sets. Accident Analysis & Prevention. 2005;37(4): 787–799. Available from: doi:10.1016/j.aap.2005.03.023
Anderson TK. Kernel density estimation and K-means clustering to profile road accident hotspots. Accident Analysis & Prevention. 2009;41(3): 359–364. Available from: doi: 10.1016/j.aap.2008.12.014
Erdogan S, Yilmaz I, Baybura T, Gullu M. Geographical information systems aided traffic accident analysis system case study: city of Afyonkarahisar. Accident Analysis & Prevention. 2008;40(1): 174–181. Available from: doi:10.1016/j.aap.2007.05.004
Steenberghen T, Dufays T, Thomas I, Flahaut B. Intra-urban location and clustering of road accidents using GIS: a Belgian example. International Journal of Geographical Information Science. 2004;18(2): 169–181. Available from: doi:10.1080/13658810310001629619
Noland RB, Quddus MA. A spatially disaggregate analysis of road casualties in England. Accident Analysis & Prevention. 2004;36(6): 973–984. Available from: doi: 10.1016/j.aap.2003.11.001
LaScala EA, Gerber D, Gruenewald PJ. Demographic and environmental correlates of pedestrian injury collisions: a spatial analysis. Accident Analysis & Prevention. 2000;32(5): 651–658. Available from: doi:10.1016/S0001-4575(99)00100-1
Blazquez CA, Celis MS. A spatial and temporal analysis of child pedestrian crashes in Santiago, Chile. Accident Analysis & Prevention. 2013;50: 304–311. Available from: doi:10.1016/j.aap.2012.05.001
Priyantha Wedagama DM, Bird RN, Metcalfe AV. The influence of urban land-use on non-motorised transport casualties. Accident Analysis & Prevention. 2006;38(6): 1049–1457. Available from: doi:10.1016/j.aap.2006.01.006
Šimunović L, Novačko L, Ćosić M. Road Network Safety Management in the Republic of Croatia. Modern Traffic. 2014. p. 240–244.
Hrvatske ceste d.o.o. Metodologija pristupa sigurnosti prometa. Zagreb; 2004. Croatian
Plug C, Xia J, Caulfield C. Spatial and temporal visualisation techniques for crash analysis. Accident Analysis & Prevention. 2011;43(6): 1937–1946. Available from: doi:10.1016/j.aap.2011.05.007
Levine N. Part IV: Spatial Modeling I Chaper 10: Kernel Density Interpolation. Washington DC; 2014.
Siddiqui C, Abdel-Aty M, Choi K. Macroscopic spatial analysis of pedestrian and bicycle crashes. Accident Analysis & Prevention. 2012;45: 382–391. Available from: doi:10.1016/j.aap.2011.08.003
Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj grada - Odjel za statistiku. Statistički ljetopis Grada Zagreba. Zagreb; 2015. Croatian